Přichází TVCON 2014, největší jarní událost pro lidi z televizní branže.<br>Magazín VFTV.cz je partnerem

Přichází TVCON 2014, největší jarní událost pro lidi z televizní branže.
Magazín VFTV.cz je partnerem

Zvítězí interaktivní televize anebo internet s pořady na vyžádání? Jaké jsou největší současné výzvy a trendy v oblasti moderního televizního vysílání? Nejenom tohle nás bude zajímat na konferenci TVCON 2014, ze které přineseme reportáž. Už teď se můžete těšit na názory a pohledy největších es televizní a internetové branže z Česka i ze světa.

TVCON 2014 začne zostra – bude se věnovat penězům. Konkrétně tomu, jak vydělat vysíláním na jednotlivých zařízeních. Keynote bude mít vicepresident Brightcove Luke Gaydon. Bude hovořit o změnách v uživatelském chování a v konzumaci obsahu. I o tom, že nová zařízení s sebou přinášejí řadu příležitostí pro vysílatele a tvůrce obsahu. Ti mohou zaujmout novou cílovou skupinu a zpeněžit obsah různými způsoby.

K čemu je dobrý HbbTV standard

Vzápětí nastoupí obchodní a marketingový ředitel Institut für Rundfunktechnik Stefan Schneiders a představí možnosti připojení tabletů a mobilních zařízení ke všem televizorům podporujícím standard HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV).

U standardu HbbTV ještě chvíli zůstaneme. Na TVCON 2014 přijede také nejvyšší šéf společnosti httv Régis Saint Girons a bude mluvit o hodnotě standardu HbbTV pro Connected TV. Výhoda totiž spočívá především v komplexním řešení pro všechny televizory, set-top boxy a všechna další připojená zařízení. Dále také v tom, že dává subjektům televizního vysílání plnou svobodu přinášet uživateli nové a kreativní služby OTT (Over The Top) prostřednictvím svých televizních kanálů. Součástí prezentace budou i videa s příklady nasazení.

Televize s Androidem?

Další prezentace bude zajímavá z hlediska technologií pro koncové uživatele a diváky. Philips je prvním výrobcem televize v Evropě, který začal vyrábět televizory fungující na operačním systému Android. Piotr Herod ze společnosti TP Vision Czech Republic se zaměří na to, jaké důsledky bude mít tento přechod na vývoj trhu se Smart TV a zejména na to, jaké výhody to přinese vývojářské komunitě.

Postupně se tak dostaneme i do oblasti internetu a videa na něm. Toms Panders ze společnosti Gemius se zaměří na oblasti organizace prodeje online reklamy spolu s TV i na to, jaké metody zobrazování reklamy mohou být převzaty z TV a jaké zkušenosti z oblasti online mohou naopak obohatit TV. Pustí se do odpovědí na otázky: Jak spouštět multiscreenové kampaně a podávat zprávy o jejich efektivitě? Co může přinést synergie s webovou analytikou a jak může TV těžit z online?

O placeném i neplaceném obsahu bude mluvit šéf placených služeb ze společnosti CET 21 Petr Horák. Možná i vás by mohly zajímat rozdíly mezi neplaceným kanálem Nova Plus a placenou prémiovou službou Voyo. Cílem Petra Horáka bude představit výhody obou služeb z pohledu zákazníka, jejich obsahovou, komunikační a distribuční strategii a první výsledky. Součástí bude i pohled na budoucnost vývoje služeb, celkové změny odvětví a možné kroky v této oblasti.

Revoluce v multimédiích

Marcel Procházka, manažer pro rozvoj služeb a strategie z Českých Radiokomunikací, nepůjde pro silná slova daleko. Bude hovořit o budoucí revoluci v multimediálním světě. Měnící se preference konzumentů video obsahu generují nové příležitosti jak pro tradiční provozovatele TV vysílání, tak i pro internetové společnosti. Sbližování klasické televize a Internetu však znamená technologickou revoluci ve způsobu doručování obsahu na různé typy a velikosti obrazovek. Výsledkem je růst nákladů za distribuci.  Jenže kdo bude platit tyto zvyšující se náklady? Bude obsah tak atraktivní, aby to byl divák? A z toho vyplývá i zamyšlení nad tím, jaké technologické inovace mohou pomoci náklady za distribuci snížit.

Na TVCONu 2014 se potkáte i s řadou dalších zástupců zvučných jmen. Mimo jiné i s Martinem Kunčickým, produktovým manažerem videoslužeb ze Seznam.cz, Janem Zemanem, vedoucím Teletextu a HbbTV z České televize nebo Lukášem Hniličkou, technickým ředitelem Stanice O.

Určitě přijďte také, protože Video Film TV Makers’ Magazine bude se štábem na TVCONu 2014 jako mediální partner. Tak na viděnou a na slyšenou!

Leave a Reply